۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۶۱۲۲۷۶
سخنگوی دولت:

از غنی‌سازی ۳/۶۷ درصد عبور می‌کنیم| حاضر نیستیم به هر قیمتی در برجام بمانیم

از غنی‌سازی ۳/۶۷ درصد عبور می‌کنیم| حاضر نیستیم به هر قیمتی در برجام بمانیم
سخنگوی دولت با اشاره به گام دوم کاهش تعهدات برجامی و پایان مهلت ۶۰ روزه اروپا گفت: از مرز غنی‌سازی ۳/۶۷ عبور می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز در نشست اعلام تصمیمات جدید ایران درباره کاهش تعهدات برجامی که با حضور عراقچی معاون وزارت خاجه و کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی برگزار شد، با اشاره به گام دوم کاهش تعهدات برجامی و پایان مهلت 60 روزه اروپا گفت: از مرز غنی‌سازی 3/67 درصد عبور می کنیم.

وی با اشاره به اقدام انگلیسی ها در توقیف نفتکش مربوط به ایران افزود: در زمینه توقیف نفتکش، انگلیس مدعی دنباله روی از تحریم های اتحادیه اروپا شد اما شاهد اظهار نگرانی کشورهای اروپایی بودم که نشان از دروغگویی انگلیسی ها دارد و با سیاست های دیگری دست به این راهزنی دریایی زده است.

ربیعی اظهار داشت: از ابتدای برجام با دو طیف رو به رو بودیم، برخی مجموعه برجام را پوچ می دانستند و عده ای دیگر بر این عقیده نبودند، طیف اول می گویند نباید در برجام باشیم و طیف دوم اعلام می کند که به هر قیمتی باید در برجام باشیم، تصمیمی که درباره برجام گرفتیم به نفع صلح و امنیت جهانی است.

وی ادامه داد: آمریکا مرتکب اشتباه استراتژیک شد و ما به هر قیمتی حاضر نیستیم در برجام باشیم، اقدام امروز ایران برای حفظ برجام است که البته ادامه کار بستگی به طرف های مقابل دارد و به هر قیمتی در برجام نمی مانیم، سیاست های دولت در این زمینه مبتنی بر مصالح و منافع ملی است، ما از تنوع دیدگاه ها اشتقبال می کنیم و انسجام در تصمیم در سطح کلان را به نفع کشور می دانیم.

سخنگوی دولت با بیان این که هدف آمریکا از خروج برجام برهم زدن نظم و انسجام بوده است، ابراز داشت: باید در سطح کلان اتحاد و انسجام وجود داشته باشد تا شاهد نتایج آن باشیم.

وی عنوان کرد: دولت سعی دارد زیر سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب در خدمت مردم باشد و مشکالت معیشتی و اقتصادی مردم را حل کند.

محمد قمین
ارسال نظرات